A British Daily Was Prohibited From Printing A #MeToo Story

 

The reporters of the British Daily Telegraph worked for eight months on the detonating #MeToo story in which a well-established businessman has been accused of tribal abuse along with sexual harassment.

In this week, the top judges of England and Wales ordered the daily that it could not disclose the name of the accused offender or the name of the company where he worked, at least for this moment.

Sir Terence Etherton, the judge instructed approving the temporary prohibition which would protect the businessman as five of his accused victims has signed in nondisclosure agreements and received “substantial” patents. The judge claimed that any publication of the allegations would be breaching of those deals. According to the judge, the offender should be given an opportunity for showing why his anonymousness should be defended.

He also expressed his opinion saying, “ There is a real prospect that publication by the Telegraph will cause immediate, substantial and possibly irreversible harm to all of the Claimants”.

The British daily contended about the approval of the temporary injunction as it is unfair for the public interest and they have no agreement with the businessman. The attorneys professed that it is a matter of “clear public interest” in the publication of the vivid findings, “ not least to alert those who might be applying to work for him”.

According to the British daily, $600,000 has been spent on fees to pay the seven solicitors for fighting against publication.

 

On Wednesday, the Telegraph engaged its front page with a story about the matter along with an interesting headline, “ The British #MeToo scandal which cannot be revealed”.

The daily wrote in an article, “The accusations against the businessman who can not be identified, would be sure to reignite the #MeToo movement against the mistreatment of women, minorities and others by powerful employers ”.

by Haimantee Ghosh on October 25, 2018

Related Articles